Friday 27 July 2012

Malam ke7 Ramadhan Kareem..

Malam ni malam ke 7 Ramadhan tahun ni. Tiba-tiba rase rindu nak menulis. Baru tadi bercerita dengan ibu. Macam-macam yang cerita yang keluar. Bak kata suami saye, kalo menantu dah jumpe mak mertua punye la seronok berborak sampai orang sekeliling pun xperasan. Ye ke? Mungkin kot. Hehe. Alhamdulillah dapat ibu mertua yang lebih kurang kepalanya.

Tahun ni dah masuk tahun ke 2 berpuasa bersama family suami. Memang saye dan suami duduk sebumbung dengan keluarga sebelah suami. Selalunya apabila saye mengatakan yang saye tinggal bersama keluarga suami, soalan yang biasa didengar adalah;

"Hm..suami anak sulong ke?"
"Bapak mertua dah takde ke?"
"Mak mertua sakit ke?"

Jawapannya, D. Bukan Semua Di Atas.

Hehe. Suami saye anak kedua. Alhamdulillah ayah mertua masih sihat dan ibu mertua pun sihat. Tapi biasela kalau sakit sikit-sikit.

Tapi, bile saye jawab, "Bukan semua di atas." mereka-mereka akan bertanya lain pulak;

"Hm..tak susah ke duduk dengan mertua?"
"Bahaya tau. Mula-mula wangi la, lama-lama busuk pulak. Tak takut ke?"

1001 macam persoalan dan percanggahan akan timbul kan? Belum lagi saye cerita tentang pekerjaan saye dan lain-lain. Sememangnya mulut manusia memang sukar ditutup. Yang penting kawalan kendiri berdasarkan iman yang kerdil.

InsyaAllah,nanti saye ceritakan hari-hari si kerdil ini (sebagai isteri, anak, menantu, ummu mus'ab, kakak, ipar, biras dan ...) Banyak betul jawatan saye.

It's almost 1.30 am. There's loads of things to be done before this Monday. Nite.


No comments:

Post a Comment